Home / ترافیک-حمل نقل / مدیریت سلیقه ای بلای جان مترو تبریز شده است / پیگیر جدی خط 2 مترو تبریز هستیم

مدیریت سلیقه ای بلای جان مترو تبریز شده است / پیگیر جدی خط 2 مترو تبریز هستیم

دکتر جعفر مدبر در جلسه علنی شورای شهر تبریز: مدیریت سلیقه ای بلای جان مترو تبریز شده است / پیگیر جدی خط 2 مترو تبریز هستیم.
خط 2 مترو تبریز شاید یکی از مشکلاتی بود که در گوشه ای به حال خود رها شده بود که کمسیون حمل و نقل و ترافیک آن را بررسی نمود و دکتر مدبر گزارشی را در جلسه علنی شورای شهر مطرح نمود.
رییس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: این پروژه در اسفند ماه سال 90 منعقد شده و در فروردین سال 91 شروع به کار شده است، این قرارداد EPC بوده و هفت ساله می باشد و امروز که 5 سال از این قرارداد می گذرد 6 درصد از کل آن پیشرفت نموده است.
وی افزود: هزینه پیش بینی شده برای این قرارداد 2300 میلیارد تومان بوده که 554 میلیارد تومان و 380 میلیون یورو مبلغ ارزی بوده است، تاکنون 126 میلیارد تومان پرداخت شده است، تاکنون 12 درصد پیشرفت در حفاری مشاهده شده است.
خط 2 مترو تبریز تعطیل است.
دکتر جعفر مدبر در ادامه اظهار داشت: بنا به گزارشات پیمانکار و بازدید کارشناسان کمیسیون حمل و نقل به نوعی می توان گفت این پروژه تعطیل است و تنها 6 درصد پیشرفت داشته است و موسسه افق انرژی پایدار این پروژه را با قرارداد فعلی غیر عملیاتی دانسته و خواستار اصلاحیه در قرارداد فعلی می باشند.
دکتر جعفر مدبر پس از ارائه گزارش اشاره به سازمان قطار شهری نمود و افزود: اگر این پروژه قابلیت اجرایی با این قرارداد نداشته است که یکی از مصوبات شورا می باشد، چرا تاکنون گزارشی به شورا نداده اند؟!
در حالی که طبق گفته پیمانکار خط 2 قطار شهری مشهد همزمان با تبریز آغاز شده و ما تا سه ماه دیگر شاهد افتتاح آن خواهیم بود این در حالی است که خط 2 تبریز با 20 ایستگاه هنوز به ایستگاه اول نرسیده است.
مترو تبریز حیاط خلوت شده است!
جعفر مدبر گفت: مترو تبریز تبدیل به حیاط خلوت شده است و تمامی تصمیمات بدون اطلاع به شورا انجام می شود.
همچنین در مورد افتتاح خط یک تا ایستگاه ساعت تا شهریور 95 که شهردار تبریز در جلسات اولیه سال 95 این قول را به مردم داد گفت: مدیر عامل قطار شهری می گوید این امر امکان پذیر نیست.
مدیریت سلیقه ای بلای جان مترو شده است و مراحل سوال از شهردار و مسئولین مترو را در کمیسیون حمل و نقل پیگیری خواهیم کرد.

About امیر علی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*